Aktualności

19 czerwca 2017

Prawie 450 osób wzięło udział w szkoleniach z praw pacjenta

fotolia.pl

Zakończyła się pierwsza część cyklu szkoleń z zakresu praw pacjenta organizowana przez Biuro Rzecznika Praw Pacjenta we współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich. Druga rozpocznie się po wakacjach.

Na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta w ubiegłym roku zadzwoniło ponad 50 tysięcy osób ze skargami na placówki zdrowotne. Tymczasem, jak się okazuje, 87% zgłaszanych spraw uznawanych jest za nieuzasadnione. Ludzie chcą dochodzić swoich praw, ale nie zawsze mają wystarczającą wiedzę na ich temat. Nie zawsze też sami pracownicy służby zdrowia wiedzą, gdzie przebiega granica ich powinności. To prowadzi do nieporozumień. Stąd pomysł na bezpłatne szkolenia organizowane dla dyrektorów i pełnomocników ds. praw pacjenta w polskich szpitalach.

Eksperci - pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta odwiedzili 11 starostw powiatowych. Byli w: Opatowie, Lublinie, Kolbuszowej, Ciechanowie, Świeciu, Wrocławiu, Kluczborku, Olsztynie, Wysokiem Mazowieckiem, Goleniowie oraz Słupsku. W prowadzonych przez nich szkoleniach udział wzięło 445 osób.

Warsztaty były także doskonałą okazją do zadawania pytań i wymiany doświadczeń.

Szkolenia odbędą się w każdym województwie. O kolejnych terminach będziemy informować pod koniec sierpnia.