Aktualności

15 września 2025

Szkolenie online: „Inwentaryzacja w praktyce – pytania i odpowiedzi”, 1 października 2025 r.

Już 1 października 2025 roku o godzinie 10:00 odbędzie się bezpłatne szkolenie online pt. „Inwentaryzacja w praktyce – pytania i odpowiedzi”, organizowane przez Wolters Kluwer Polska przy wsparciu Związku Powiatów Polskich.

Spotkanie poprowadzi Piotr Rybicki – biegły rewident, ekspert w zakresie inwentaryzacji, środków trwałych oraz sprawozdawczości finansowej jednostek budżetowych.

Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy na temat przygotowania i przeprowadzenia inwentaryzacji w 2025 roku. Uczestnicy będą mieli okazję poznać najważniejsze zasady i dobre praktyki, a także uzyskać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • poznanie kluczowych elementów procesu przygotowania do inwentaryzacji,
  • uzyskanie praktycznych informacji o problemach pojawiających się na etapie przygotowania i realizacji,
  • zdobycie wiedzy o prawidłowej dokumentacji.

Program szkolenia

W trakcie webinaru omówione zostaną m.in.:

  • przygotowanie i terminarz inwentaryzacji,
  • rola komisji inwentaryzacyjnej i jej przewodniczącego,
  • przebieg procesu inwentaryzacji,
  • spis z natury i najczęstsze trudności,
  • dokumentowanie inwentaryzacji i generowanie arkuszy,
  • metody tradycyjne i nowoczesne narzędzia informatyczne,
  • rozliczanie niedoborów i nadwyżek.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:

  • głównych księgowych,
  • przewodniczących i członków komisji inwentaryzacyjnych,
  • członków zespołów spisowych,
  • pracowników działów księgowości odpowiedzialnych za rozliczenia,
  • kierowników jednostek.

Jak się zapisać?

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny TUTAJ.