Aktualności

8 października 2025

Szkolenie online: "KSeF w samorządach – automatyzacja, procedury, dobre praktyki", 28 października 2025 r.

28 października 2025 r. o godz. 12:00 odbędzie się kolejne bezpłatne szkolenie online w ramach cyklu Akademia CUW. Tematem spotkania będzie wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w jednostkach samorządu terytorialnego – automatyzacja, procedury i dobre praktyki.

KSeF w samorządach – nowe obowiązki i wyzwania

Od 2026 roku wszystkie jednostki sektora finansów publicznych, w tym JST, zostaną objęte obowiązkiem korzystania z KSeF. Wdrożenie tego rozwiązania w samorządach wymaga dostosowania procedur, odpowiedniego rozdzielenia uprawnień i przygotowania organizacyjnego. To także szansa na usprawnienie obiegu dokumentów oraz automatyzację procesów finansowo-księgowych.

Ekspertka szkolenia

Podczas spotkania Agnieszka Bieńkowska – doradca podatkowy, ekspertka w zakresie podatku VAT z ponad 30-letnim doświadczeniem, współpracująca z największymi polskimi miastami i gminami – omówi praktyczne aspekty przygotowań do wdrożenia KSeF w samorządach.

Wiedza praktyczna i wsparcie dla JST

Szkolenie odpowiada na realne wyzwania, przed którymi stoją jednostki samorządu terytorialnego. Uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • jakie są terminy i zasady obowiązkowego KSeF dla JST,
  • które dokumenty muszą być wystawiane w KSeF, a które poza nim,
  • jak wygląda model dostępów i uprawnień dla JST i jednostek podległych,
  • w jaki sposób wystawiać faktury z wykorzystaniem identyfikatora wewnętrznego, Podmiotu3 i załączników,
  • jak postępować w razie awarii lub niedostępności systemu,
  • od czego rozpocząć przygotowania w jednostce budżetowej.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Spotkanie adresowane jest przede wszystkim do:

  • pracowników JST odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF,
  • skarbników i księgowych w JST,
  • księgowych w jednostkach i zakładach budżetowych,
  • dyrektorów i księgowych CUW,
  • osób wystawiających i odbierających faktury w JST.

Cykl Akademia CUW

Szkolenie z 28 października jest kolejną częścią cyklu Akademia CUW. Poprzednie spotkanie poświęcone było tematowi „Uczestnicy funkcjonowania samorządowych CUW – ich wpływ na organizację i efektywność”. Nagranie jest dostępne dla zarejestrowanych uczestników Akademii.

Kolejne wydarzenie odbędzie się 20 listopada 2025 r. i będzie dotyczyło informatyzacji CUW jako kluczowego elementu sukcesu.

Rejestracja

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Rejestracja odbywa się online, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny TUTAJ.