Aktualności
19 lutego 2020Za nami cykl szkoleń ZPP dla pracowników Wydziałów Komunikacji
Uchwalona 19 lipca 2019 r. nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach budzi wiele wątpliwości praktycznych. Aby przybliżyć pracownikom Wydziałów Komunikacji obowiązujący stan prawny a także rozwiać wątpliwości co do jego interpretacji, Związek Powiatów Polskich przeprowadził cykl szkoleń w wielu miastach Polski.
Nowe przepisy wprowadziły odpowiedzialność administracyjną właścicieli pojazdów za ich niezarejestrowanie w odpowiednim terminie – w przypadku pojazdów sprowadzonych z terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo niezgłoszenie nabycia/zbycia – w przypadku pojazdu już wcześniej zarejestrowanego w Polsce. Kary administracyjne w tych sprawach ma wymierzać starosta. Niestety przepisy zostały zredagowane na tyle nieporządnie, że budzą liczne wątpliwości praktyczne – najlepszym tego dowodem jest zapowiedziany przez Ministerstwo Infrastruktury komunikat interpretacyjny mający wyjaśnić główne wątpliwości.
By uniknąć pogłębiającego się chaosu, eksperci Związku Powiatów Polskich przeprowadzili cykl bezpłatnych szkoleń dla pracowników Wydziałów Komunikacji. Byliśmy w dziewięciu miastach, a szkolenia zgromadziły liczną grupę osób zainteresowanych tematem. W szkoleniach udział wzięli przedstawiciele powiatów/miast na prawach powiatu, które są członkami Związku Powiatów Polskich.
W szkolenia tych wzięło udział ponad 430 pracowników samorządowych, a odbyły się one w: Lubinie (woj. dolnośląskie), Wyszkowie (woj. mazowieckie), Stalowej Woli (woj. podkarpackie), Włoszczowie (woj. świętokrzyskie), Kamieniu Pomorskim (woj. zachodniopomorskie), Wejherowie (woj. pomorskie), Grajewie (woj. podlaskie), Warszawie (woj. mazowieckie) oraz Poznaniu (woj. wielkopolskie).