Aktualności

5 września 2024

VIII Krajowy Kongres Sekretarzy, 24-25 września 2024 r., Warszawa

Przed nami już VIII edycja Krajowego Kongresu Sekretarzy, który odbędzie się 24-25 września 2024 r. w Warszawie.

Krajowy Kongres Sekretarzy to wyjątkowe wydarzenie organizowane dla sekretarzy i we współpracy z sekretarzami z całej Polski. Ideą Kongresu jest integracja środowiska sekretarzy poprzez wymianę doświadczeń wynikających z różnych modeli zarządzania samorządami terytorialnymi.  
Mottem VIII Krajowego Kongresu Sekretarzy jest: Rozwój kompetencji i usług dla mieszkańców, jako priorytet administracji samorządowej w dynamicznym i wymagającym otoczeniu.

Kongres organizuje Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego przy wsparciu Krajowej Rady Forów Sekretarzy JST działającej przy FRDL.

Tegoroczny Kongres będzie wyjątkowym wydarzeniem nie tylko z uwagi na zaplanowaną tematykę wystąpień i paneli, ale również ze względu na obchodzony przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej im. J. Regulskiego jubileusz 35-lecia działalności. Mając na uwadze wieloletnie doświadczenie w pracy z samorządami uczestnicy będą wspólnie rozmawiać o przyszłości, wyzwaniach i szansach dla samorządu.  

Kongres to dwa dni intensywnych wykładów, prelekcji i spotkań z ekspertkami i ekspertami oraz przedstawicielkami i przedstawicielami instytucji rządowych i samorządowych, jak również okazja do wymiany doświadczeń i nawiązywania wartościowych kontaktów.  

W programie Kongresu znalazły się najbardziej aktualne zagadnienia dotyczące między innymi: cyfryzacji procesów w JST czy też zastosowania innowacyjnych rozwiązań w administracji publicznej, w tym sztucznej inteligencji oraz cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, udostępniania Informacji publicznej, prawa pracy i zarządzania procesami kadrowymi w jednostce, a także postulowanych zmian w prawie wyborczym. 

Podczas Kongresu poznamy laureatów konkursu pn. Dobre Praktyki Organizacji i Zarządzania w Administracji Samorządowej. Zapoznamy się z najlepszymi innowacjami w zakresie zarządzania pracą urzędu, które ulepszają wewnętrzną organizację pracy, podnoszą jakość usług i wspierają rozwój jednostek samorządu terytorialnego. 

Tegoroczny Kongres został objęty licznymi patronatami merytorycznymi instytucji rządowych i środowiskowych.  

Doświadczenia lat ubiegłych potwierdzają, że Krajowy Kongres Sekretarzy ma istotny wpływ na kształtowanie strategii zarządzania w samorządzie oraz sprawne zarządzanie na poziomie lokalnym. Kongres to wydarzenie, które pozwala sekretarzom uczestniczyć w największym i najważniejszym dla nich branżowym spotkaniu. To doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy sekretarzami reprezentującymi wszystkie regiony Polski oraz okazja do podzielenia się dobrymi praktykami. 

Więcej szczegółów na stronie https://kongressekretarzy.pl/

Patronat nad tym wydarzeniem sprawuje Związek Powiatów Polskich.